Hieronder vindt u meer informatie over de boeken waarmee wordt geadverteerd in EO Visie

Is het kruis wel nodig?

Is het kruis wel nodig?

'Is het kruis wel nodig?' zou eigenlijk geen titel moeten zijn voor een christelijk boek. Er zou toch geen twijfel moeten zijn over het feit dat de Christus voor de zonden van de mens gestorven is aan een kruis op Golgotha? Het is de basis van het christelijk geloof!is het kruis wel nodig

Er zijn groeperingen die van mening zijn dat Jezus weliswaar stierf aan het kruis, maar dat dit een offer was aan de satan. Jezus zou hiermee de mens hebben losgekocht uit de hand van satan...
Deze leer staat bekend als de ruil- of transactieleer: Jezus werd geruild voor de mensheid die eigendom zou zijn van de satan.

Een veel grotere groep vindt dat Jezus niet voor de zonden stierf en heeft dezelfde argumenten als de aanhangers van de ruilleer, namelijk dat God geen bloederig offer vraagt en dat God 'zomaar' de zonden vergeeft, omdat Hij van de mens houdt. Anselm Grün is één van de vertegenwoordigers van deze dwaalleer.

Beide partijen houden geen rekening met het feit dat God rechtvaardig is en dus niet 'zomaar' zonden kan vergeven! God kan niet om zijn eigen rechtvaardige wetten heen. Niemand, die in een rechtsstaat woont, zal er moeite mee hebben dat overtreders van de wetten des lands worden veroordeeld. Indien een rechter een overtreder zou vrijspreken omdat die rechter 'genadig of liefdevol' is, dan zal er een storm van protest opsteken. En terecht!
Echter, van God wordt verlangd dat Hij zijn rechtvaardige wetten ter zijde schuift en de mens zijn zonden zomaar vergeeft. God handhaaft zijn eigen rechtvaardige wetten. De zondaar (de overtreder) wordt altijd veroordeeld, niet omdat God een toornig God is, maar omdat Hij rechtvaardig is.
We kunnen hierdoor begrijpen waarom er slechts één manier was op grond waarvan God de zondaar kon rechtvaardigen en zelf rechtvaardig bleef (Rom. 3:26): het plaatsvervangend sterven van een zondeloos persoon (het Lam Gods). Om de mens te redden, kostte het Hem het leven van zijn Zoon! Daarmee bewijst God zijn liefde voor een stervende wereld.

Soort boek     Paperback, 124 pagina's
ISBN-13     9789491026416
Prijs € 12,00
Prijs eBook € 5,95

Bestel dit boek

Bestel eBook (EPUB)

Wat zegt de Koran over...

Wat zegt de Koran over...

Wat zegt de Koran over…. De volmaaktheid van de Koran De schepping Zonde De dood De mens Djinns (demonen) Engelen De satan Strijd en oorlog voeren De positie van de vrouw Dwang Rechtvaardigheid De wat zegt de koran overgeestelijke wereld Allah De Kaäba Christenen Joden Ongelovigen De oorsprong van de Islam De Koran bevestigt dat leden van groeperingen als ISIS, Al Quaida en Boko Haram ware moslims zijn. Zij volgen stipt op wat de Koran zegt. Ze zijn beslist geen extreme moslims, want ze doen wat de Koran hen gebiedt. In juni 2014 werd door de Islamitische Staat (het vroegere ISIS) een kalifaat uitgeroepen over delen van Irak en Syrië. De grenzen van die landen worden niet door IS erkend. Deze moslims willen de oproep van Allah in de Koran waarmaken: Koran 2:193 En bestrijdt hen, totdat er geen Fitna meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt (…). De ware moslims zullen strijden voor Allah: Koran 9:123 O, u die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is. Koran 66:9 O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming! Koran 49:15 De ware gelovigen zijn slechts degenen, die in Allah en Zijn boodschapper geloven en daarna niet twijfelen, maar met hun bezittingen en persoon voor de zaak van Allah strijden (Jihad). Zij zijn de waarachtigen. De moslims die zich niet hebben overgegeven aan Allah willen niet strijden: Koran 4:77 (…) ‘ En wanneer het strijden hun is voorgeschreven, ziet, een deel hunner vreest de mensen zoals men Allah behoort te vrezen, of zelfs nog erger en zij zeggen: ‘Onze Heer, waarom heeft U ons het strijden voorgeschreven?’ (…)

Soort boek     Paperback, 104 pagina's
ISBN-13     9789491026737
Prijs € 12,00

Bestel dit boek

De lege doctrines van het Wachttorengenootschap

De lege doctrines van het Wachttorengenootschap

Dit boek is bedoeld voor niet-Jehovah's Getuigen. Maak kennis met de lege doctrines van het Wachttorengenootschap. Onder andere de volgende onderwerpen komen aan de orde.Wachttorengenootschap De naam van God De naam van Jezus Jezus, eniggeboren Zoon van God of een engel? Michaël, één van de voornaamste vorsten Voor wie stierf Jezus? Het heilig avondmaal. De doop Het Koninkrijk Gods Eeuwig leven Een aards paradijs Hemelburgers Waar zijn de doden? Kan een mens vernietigd worden? Het dodenrijk (Hades) De hel (poel des vuurs) Heeft de mens geen geest? Geest, ziel en lichaam De zielenslaap De opstanding Valse profetieën Een vriend van God worden Wie is de getrouwe en beleidsvolle slaaf? Kruis of paal? Overeenkomsten met de islam

Soort boek     Paperback, 184 pagina's
ISBN-13     9789491026775
Prijs € 13,95

Bestel dit boek

Ethische kwesties

Ethische kwesties

Ethiek is een wetenschap waarbij wordt geprobeerd om bepaalde handelingen als goed of fout te kwalificeren. Daarnaast wordt er gekeken naar de beweegredenen van bepaalde handelingen. ethische kwesties

Maar wat is goed of fout (goed of kwaad)? Dat is voor ieder mens anders en wordt er gekeken naar de steeds wijzigende normen van mensen of kijken we naar de standaard van de Schepper inzake goed of fout?
Iets goed of fout doen, is soms afhankelijk van de motivatie waarom iemand iets doet of laat. Wordt abortus uitgevoerd bijvoorbeeld omdat het leven van de vrouw in gevaar is of wordt het gedaan omdat men vindt baas in eigen buik te zijn? Daarom staat in bovenvermelde definitie dat er gekeken wordt naar beweegredenen van bepaalde handelingen.

De grootste controverse ontstaat wanneer de één uitgaat van menselijke normen omdat zo iemand uitgaat van de autonomie van de mens en de ander uitgaat van goddelijke normen van goed en kwaad.

Het wordt nog moeilijker wanneer de één de ander zijn normen wil opleggen en tegen zijn geweten in handelingen wil laten verrichten. Vrijheid van geweten is een belangrijk recht dat verankerd is in Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (artikel 18). Ook de Europese grondwet beschermt het geweten (artikel II-70).


Soort boek     Paperback, 91 pagina's
ISBN-13     9789491026850
Prijs € 9,95

Bestel dit boek

etien ©2019 Uitgeverij Wes Stonehens