Hieronder vindt u meer informatie over de boeken waarmee wordt geadverteerd in Uitdaging

Gevallen en verworpen, maar niet verstoten

Een Israëlvisie (er zijn meerdere Israëlvisies) is populair bij vooral Evangelische, Baptisten en Pinkstergemeenten.GevallenVerworpenNietVerstoten
Omdat er meerdere Israëlvisies zijn, zijn er dus verschillen, bijvoorbeeld wanneer de opname van de gemeente zal plaatsvinden en de meest extremen onder hen verwerpen (grote) delen van het nieuwe testament.

In het algemeen zijn de visies wel eensgezind over de volgende punten:
* Het vleselijk volk Israël is het uitverkoren volk van God
* Het oude verbond is niet door Israël verbroken
* De gelovige heidenen vormen met een rest uit Israël,weliswaar de gemeente van het nieuwe verbond, maar dat moet gezien worden als een parenthese.
* Het vleselijk Israël heeft Jezus als Messias niet nodig,want zij zijn immers het uitverkoren volk?

Zij die een Israël visie aanhangen, haten de 'vervangingsleer' die ze kortweg beschrijven als: de gemeente van Jezus Christus heeft de plaats ingenomen van het vleselijk Israël.
Deze beschrijving geeft al aan dat ze niet begrijpen dat de gemeente van Jezus Christus uit gelovige Joden bestaat, waar gelovige heidenen aan toegevoegd zijn... Het nieuwe verbond is er voor de Joden! De consequentie van de invoering van een nieuw verbond is dat het oude verbond niet meer bestaat. De meesten willen deze consequentie niet trekken. Men begrijpt niet dat men daardoor de Joden afhoudt van hun hoge roeping.

Een vervangingsleer
Je creëert een vervangingsleer indien je beweert dat door voortplanting en babybesprenkeling je ingevoegd wordt in het verbond met Abraham. Er ontstaat dan een volk dat door voortplanting christelijk zou zijn. Daar is geen Bijbelse onderbouwing voor te krijgen.

Soort boek     Paperback, 250 pagina's
ISBN-13     9789491026270
Prijs € 15,00
Prijs eBook € 6,96

Bestel dit boek

Bestel eBook (EPUB)

Laat ons mensen maken naar ons beeld

"Laat ons mensen maken naar ons beeld" kan beschouwd worden als een tweede druk van "Heeft God een plan met de mens". Er zijn enkele aanvullingen aangebracht en het formaat van het boek is vergroot Laat Ons mensen maken naar Ons beeldnaar 6x9 inch. Aan welke voorwaarden moet een God voldoen om een intelligent en wereldomvattend plan te kunnen bedenken, waarvan de uitkomst vaststaat en zonder dat iemand dat plan kan tegenhouden? Duidelijk is dat de goden, uit welke mythologie dan ook, aan geen van de criteria voldoen op grond waarvan zij een dergelijk plan zouden kunnen bedenken en uitvoeren. Er is slechts één God die voldoet aan alle criteria. Deze God is de Schepper van hemel en aarde, die al de levende wezens geschapen heeft. Hijzelf is het leven en kan leven scheppen. Dit boek wil doormiddel van de rede en de Bijbel aantonen dat deze God logisch is in zijn handelen, doch dat met name opvalt dat Hij in alles wat Hij doet gerechtigheid laat prevaleren, wat het Hem ook kost! Zijn tegenstander, de Satan, ziet in de gerechtigheid van deze God zijn achilleshiel en denkt daardoor Zijn plan te kunnen dwarsbomen en Hem te kunnen verslaan. Dit boek laat het plan van God zien, zoals de Bijbel die schetst van Genesis tot en met Openbaring. Het is geen kunstig verdichtsel, zoals ook het reddingswerk van Jezus Christus geen verdichtsel is. Gods plan is na te rekenen en consequent. Geen polytheïstische godsdienst, noch een andere monotheïstische godsdienst kent een weldoortimmerd en intelligent plan! Vanaf het moment dat God zegt dat Hij wezens gaat maken naar zijn beeld, die over de aarde moeten heersen, houdt Hij dit voornemen vast en eindigt zijn plan met het laten heersen van de (herstelde) mens over de aarde in het duizendjarig rijk. Lees dit plan en zorg dat je daar deel aan krijgt!

Soort boek     Paperback, 236 pagina's
ISBN-13     9789491026508
Prijs € 16,50
Prijs eBook € 7,95

Bestel dit boek

Bestel eBook (EPUB)

De strijd tegen Beëlzebub

De strijd tegen Beëlzebub De strijd tegen demonen. Wie is de vijand? Wat zijn demonen (boze geesten)? Wat zijn de wapens van de vijand? Gods wet in je hart Wat zijn de wapens van de gelovige?DeStrijdTegenBeelzebub Waar is het slagveld? Wanneer ben je gebonden? Zijn gedachten en gevoelens zondig? De werking van demonen bij gebondenheden De werking van demonen bij psychiatrische stoornissen Kan de boze gedachten in je leggen? Kan de boze gevoelens in je leggen? Kan de boze gedachten lezen? Hoe komen demonen bij een mens naar binnen? Kunnen demonen je persoonlijkheid overnemen? Familiebanden De geestelijke navelstreng. Morfine. Geleidegeesten.

Soort boek     Paperback 172 pagina's
ISBN-13     9789491026928
Prijs € 16,00

Bestel dit boek

Christen, overwin!

Dit boekje laat je zien welke obstakels er op de weg des Heren kunnen zijn en hoe je die kunt overwinnen. Nee, het is geen fysieke strijd tegen vlees en bloed maar tegen de zonde en lasten die de kinderen Gods zo gemakkelijk in de weg staan. ChristenOverwinDenk niet dat de strijd in de eerste plaats tegen demonen gaat. Nee, het gaat om de strijd tegen de oude mens, die eigenlijk allang dood zou moeten zijn. De overwinning op deze oude mens krijg je pas wanneer je achter Jezus aangaat, jezelf verloochent en je kruis opneemt. Dat kruis is het werktuig waar je de oude mens mee moet doden.

De Bijbel zegt niet dat de strijd tegen de zonde altijd even gemakkelijk is, want de schrijver van de Hebreeënbrief zegt immers dat we tot bloedens toe moeten strijden tegen de zonde!

Natuurlijk dienen wij ons te realiseren dat wij de zonde alleen kunnen overwinnen door de kracht van de heilige Geest. Wie de zonde probeert te overwinnen in eigen kracht zal verliezen!

Klik hier voor het inkijkexemplaar

Soort boek Paperback, 100 pagina's
ISBN-13 9789491026935
Prijs € 14,00

Bestel dit boek

etien ©2018 Uitgeverij Wes Stonehens