Hieronder vindt u meer informatie over de boeken waarmee wordt geadverteerd in Family7

Christen, overwin!

Christen, overwin!

Dit boekje laat je zien welke obstakels er op de weg des Heren kunnen zijn en hoe je die kunt overwinnen. Nee, het is geen fysieke strijd tegen vlees en bloed maar tegen de zonde en lasten die de kinderen Gods zo gemakkelijk in de weg staan. ChristenOverwinDenk niet dat de strijd in de eerste plaats tegen demonen gaat. Nee, het gaat om de strijd tegen de oude mens, die eigenlijk allang dood zou moeten zijn. De overwinning op deze oude mens krijg je pas wanneer je achter Jezus aangaat, jezelf verloochent en je kruis opneemt. Dat kruis is het werktuig waar je de oude mens mee moet doden.

De Bijbel zegt niet dat de strijd tegen de zonde altijd even gemakkelijk is, want de schrijver van de Hebreeënbrief zegt immers dat we tot bloedens toe moeten strijden tegen de zonde!

Natuurlijk dienen wij ons te realiseren dat wij de zonde alleen kunnen overwinnen door de kracht van de heilige Geest. Wie de zonde probeert te overwinnen in eigen kracht zal verliezen!

Klik hier voor het inkijkexemplaar

Soort boek Paperback, 100 pagina's
ISBN-13 9789491026935
Prijs € 14,00

Bestel dit boek

Het godsbeeld van de antroposofie

Het godsbeeld van de antroposofie

Eigenlijk is er geen sprake van een godsbeeld…
Rudolf Steiner, de grondlegger van de antroposofie, heeft het niet of nauwelijks over God, maar wel spreekt hij uitvoerig over de hiërarchieën (engelen) en over zijn visie op de geestelijke wereld.
Is antroposofie een christelijke of een occulte stroming?hetgodsbeeldvande antroposofie

De volgende onderwerpen komen aan de orde:
• De Christus-vraag
• Geestes-wetenschap
• Reïncarnatie
• Karma
• Evolutie en rassenleer
• Jezus Christus
• De geestelijke wereld, zoals de Bijbel die schetst
• Engelen en demonen
• Het plan van God
De vraag of antroposofie een christelijke of occulte stroming is, wordt in dit boek beantwoord.

Soort boek     Paperback, 75 pagina's
ISBN-13     9789491026911
Prijs € 12,00

Bestel dit boek

De strijd tegen Beëlzebub

De strijd tegen Beëlzebub

De strijd tegen Beëlzebub De strijd tegen demonen. Wie is de vijand? Wat zijn demonen (boze geesten)? Wat zijn de wapens van de vijand? Gods wet in je hart Wat zijn de wapens van de gelovige?DeStrijdTegenBeelzebub Waar is het slagveld? Wanneer ben je gebonden? Zijn gedachten en gevoelens zondig? De werking van demonen bij gebondenheden De werking van demonen bij psychiatrische stoornissen Kan de boze gedachten in je leggen? Kan de boze gevoelens in je leggen? Kan de boze gedachten lezen? Hoe komen demonen bij een mens naar binnen? Kunnen demonen je persoonlijkheid overnemen? Familiebanden De geestelijke navelstreng. Morfine. Geleidegeesten.

Soort boek     Paperback 172 pagina's
ISBN-13     9789491026928
Prijs € 16,00

Bestel dit boek

Laat ons mensen maken naar ons beeld

Laat ons mensen maken naar ons beeld

"Laat ons mensen maken naar ons beeld" kan beschouwd worden als een tweede druk van "Heeft God een plan met de mens". Er zijn enkele aanvullingen aangebracht en het formaat van het boek is vergroot Laat Ons mensen maken naar Ons beeldnaar 6x9 inch. Aan welke voorwaarden moet een God voldoen om een intelligent en wereldomvattend plan te kunnen bedenken, waarvan de uitkomst vaststaat en zonder dat iemand dat plan kan tegenhouden? Duidelijk is dat de goden, uit welke mythologie dan ook, aan geen van de criteria voldoen op grond waarvan zij een dergelijk plan zouden kunnen bedenken en uitvoeren. Er is slechts één God die voldoet aan alle criteria. Deze God is de Schepper van hemel en aarde, die al de levende wezens geschapen heeft. Hijzelf is het leven en kan leven scheppen. Dit boek wil doormiddel van de rede en de Bijbel aantonen dat deze God logisch is in zijn handelen, doch dat met name opvalt dat Hij in alles wat Hij doet gerechtigheid laat prevaleren, wat het Hem ook kost! Zijn tegenstander, de Satan, ziet in de gerechtigheid van deze God zijn achilleshiel en denkt daardoor Zijn plan te kunnen dwarsbomen en Hem te kunnen verslaan. Dit boek laat het plan van God zien, zoals de Bijbel die schetst van Genesis tot en met Openbaring. Het is geen kunstig verdichtsel, zoals ook het reddingswerk van Jezus Christus geen verdichtsel is. Gods plan is na te rekenen en consequent. Geen polytheïstische godsdienst, noch een andere monotheïstische godsdienst kent een weldoortimmerd en intelligent plan! Vanaf het moment dat God zegt dat Hij wezens gaat maken naar zijn beeld, die over de aarde moeten heersen, houdt Hij dit voornemen vast en eindigt zijn plan met het laten heersen van de (herstelde) mens over de aarde in het duizendjarig rijk. Lees dit plan en zorg dat je daar deel aan krijgt!

Soort boek     Paperback, 236 pagina's
ISBN-13     9789491026508
Prijs € 16,50
Prijs eBook € 7,95

Bestel dit boek

Bestel eBook (EPUB)

Allah, de beste der Scheppers

Allah, de beste der Scheppers

Dit is niet een boek over Mohammed of over zijn levenswijze, zijn vrouwen of zijn strijd. Ook gaat dit boek niet over het ontstaan van de Koran en wie het geschreven heeft of Allah de beste der Scheppersgeschreven hebben. Dit boek is een commentaar op wat Allah zegt in de Koran. Allah zegt dat hij de verschillende Bijbelboeken heeft gegeven, maar dan blijkt dat zijn aanhalingen uit die Bijbelboeken op alle belangrijke punten niet kloppen. Allah zegt dat hij op de Sinaï het verbond sloot met Israël, maar hij kent de Tien Woorden (Tien Geboden) van dat verbond niet. Allah zou Jezus het Evangelie gegeven hebben, maar Allah kent het Evangelie niet... De geschiedenis van de geboorte van Jezus is een vreemd en schimmig verhaal geworden in de Koran. Jezus is niet de zoon van Allah, zegt Allah zelf en de reden hiervan is dat Allah geen gemalin heeft. Hierin ligt het bewijs dat Allah niet God kan zijn, omdat God wel in staat is een zoon te verwekken zonder gemalin. Allah is derhalve niet almachtig. Allah snapt niet dat de eniggeboren Zoon van God er altijd al is geweest en dat de geboorte als mens nodig was omdat Hij een lichaam (aan dat der zonde gelijk) nodig had om voor de zonden te kunnen sterven. Allah heeft geen motief voor en geen plan met de schepping. Allah zou de mens geschapen hebben om hem een zinloos leven te laten leiden en om hem daarna dood te laten gaan. Volgens Allah is de dood er niet gekomen door de zonde. De dood was inbegrepen bij 'zijn' schepping. Zonde is een vaag begrip bij Allah. Zonde is iets wat je begaat tegen je eigen ziel. Allah eist van de moslims dat zij ongelovigen en afgodendienaren doden. Joden en christenen moeten - als ze al niet gedood worden - beschermgeld betalen en zij dienen onderdanig te zijn aan moslims. Het hiernamaals moeten de 'gelovigen' verdienen door handelingen te verrichten, verplichtingen na te komen en te strijden (lees: te doden) voor de zaak van Allah, er is dus geen sprake van genade. Het heil dat Allah belooft, bestaat uit het toegelaten worden in tuinen waar rivieren doorheen stromen en dat je kleding van zijde aan hebt en omhangen bent met gouden armbanden en parels. De mensen die hier zouden rondlopen hebben gedood en zijn gedood voor de zaak van Allah. De Islam heeft geen inhoud; het is een gewelddadige en zielloze religie.

Soort boek     Paperback, 240 pagina's
ISBN-13     9789491026393
Prijs € 18,00
Prijs eBook € 7,95

Bestel dit boek

 

Het nieuwe verbond vervangt het oude verbond

Het nieuwe verbond vervangt het oude verbond

Sommige Joden denken dat het 'Berit Chadasha', het nieuwe testament, voor de christenen (lees: heidenen) bestemd is. De werkelijkheid is, dat dit nieuwe verbond er (in de eerste plaats) voor de Joden is. het nieuwe verbond vervangt het oude verbond Door voor-oordelen en valse voorlichting is men niet bekend met de waarheid.

Ook onder christenen is er veel onwetendheid ten opzichte van de Messias en zijn nieuwe verbond met de Joden. Sommigen denken dat dit nieuwe verbond eigenlijk voor de heidenen is bedoeld. De Messias, Jezus Christus, is echter gekomen voor de Israëlieten en het nieuwe ver-bond is aan hun beloofd. De Here sprak door Jeremia:
31 Zie, de dagen komen, luidt het woord des HEREN, dat Ik met het huis van Israël en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. 32 Niet zoals het verbond, dat Ik met hun vaderen gesloten heb ten dage dat Ik hen bij de hand nam, om hen uit het land Egypte te leiden: mijn ver-bond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ik heer over hen ben, luidt het woord des HEREN. 33 Maar dít is het verbond, dat Ik met het huis van Israël sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. (Jer. 31)
Het geheimenis dat de apostel Paulus onthult, gaat over het feit dat heidenen óók deel kunnen krijgen aan dit nieuwe verbond tussen God en de Israëlieten.

Ondanks de voortdurende ongehoorzaamheid van de Israëlieten zag God naar hen om en gaf hun een nieuw verbond, ter vervanging van het oude verbond dat zij verbroken hadden. Het nieuwe verbond vervangt het oude verbond.
Buiten dit nieuwe verbond in het bloed van hun Messias, is er geen heil. Al het heil is besloten in dit nieuwe verbond. De beloften van dit nieuwe verbond zijn: het ontvangen van de Heilige Geest, een plaats ontvangen in de hemelse gewesten in Christus, eeuwig leven, het gestalte krijgen van Christus in iedere gelovige, als koningen heersen, een koninkrijk zijn van priesters en deel hebben aan het Koninkrijk van God. Deze beloften zijn beter dan de beloften van het oude verbond, omdat die slechts betrekking hadden op een lang en goed leven in het beloofde land.

Soort boek     Hardcover, 164 pagina's
ISBN-13     9789491026058
Prijs € 14,00
Prijs eBook 5,95

Bestel dit boek

Bestel eBook (EPUB)

Is God goed, rechtvaardig en almachtig?

Is God goed, rechtvaardig en almachtig?

Bestaat er een goede én almachtige God, die het kwaad toelaat? Of, die God is niet goed, omdat Hij het kwaad toelaat, of Hij is niet almachtig omdat Hij niet in staat is het kwaad te weren.IsGodGoed
De God van de Bijbel zegt dat zijn troon gegrondvest is op recht en gerechtigheid. Ook dit is toch niet te rijmen met het bestaan van het kwaad in deze wereld?, want het kwaad is per definitie ongerechtigheid.

Bovendien zou God ook liefdevol, barmhartig en genadig zijn. Hoe zijn al deze aspecten van zijn Persoonlijkheid te rijmen met al de ellende, de armoede, de rampen en de oorlogen, kortom met het kwaad?

Kan God, als Hij rechtvaardig, goed en almachtig is, dit kwaad aanzien en niets doen?

Soort boek     Paperback
ISBN-13     9789491026263
Prijs € 12,00
Prijs eBook € 5,95

Bestel dit boek

Bestel eBook (EPUB)

Waar waart gij?

Waar waart gij?

De Heer van de Bijbel en de heer van de evolutie hebben niets met elkaar gemeen, want de Één zegt dat Hij hemel en aarde en alle levende wezens (zichtbare en onzichtbare) heeft geschapen en de andere waar waart gijbeweert dat eerst materie uit het niets is ontstaan. Die materie, ter grootte van een punt achter een zin, begon spontaan te draaien en ontplofte en voilà het gehele universum van miljarden planeten en sterren ontstond hieruit. Tenslotte ontstond uit dode materie leven. Je kunt niet de Heer van de Bijbel en de heer van de evolutietheorie dienen, want je zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf je aan de ene hechten en de andere minachten. Dit boekje geeft de consequenties aan voor je geloof in God, als je meent dat (een deel van) de evolutietheorie waar is.

Soort boek     Paperback, 55 pagina's
ISBN-13     9789491026225
Prijs € 10,50
Prijs eBook € 4,95

Bestel dit boek

Bestel eBook (EPUB)

Etienlogo xsT ©2019 Uitgeverij Wes Stonehens