nieuw

Christen, overwin!

Dit boekje laat je zien welke obstakels er op de weg des Heren kunnen zijn en hoe je die kunt overwinnen. Nee, het is geen fysieke strijd tegen vlees en bloed maar tegen de zonde en lasten die de kinderen Gods zo gemakkelijk in de weg staan. ChristenOverwinDenk niet dat de strijd in de eerste plaats tegen demonen gaat. Nee, het gaat om de strijd tegen de oude mens, die eigenlijk allang dood zou moeten zijn. De overwinning op deze oude mens krijg je pas wanneer je achter Jezus aangaat, jezelf verloochent en je kruis opneemt. Dat kruis is het werktuig waar je de oude mens mee moet doden.

De Bijbel zegt niet dat de strijd tegen de zonde altijd even gemakkelijk is, want de schrijver van de Hebreeënbrief zegt immers dat we tot bloedens toe moeten strijden tegen de zonde!

Natuurlijk dienen wij ons te realiseren dat wij de zonde alleen kunnen overwinnen door de kracht van de heilige Geest. Wie de zonde probeert te overwinnen in eigen kracht zal verliezen!

Klik hier voor het inkijkexemplaar

Soort boek Paperback, 100 pagina's
ISBN-13 9789491026935
Prijs € 14,00

Bestel dit boek

Reïncarnatie en karma

Reïncarnatie en karma zijn geen christelijke begrippen. Neen, ze komen uit het Oosten en worden onder andere gevonden in het hindoeïsme en boeddhisme. Reïncarnatie is een steeds terugkerende cyclus van leven en dood, die aangestuurd wordt door een veronderstelde wet van oorzaak en gevolg die karma heet.ReincarnatieEnKarma
Het christelijk geloof is gestoeld op de Bijbel. De Bijbel gaat uit van een Schepper die alles geschapen heeft. Hij schiep de mens naar zijn beeld. De dood was hierbij niet inbegrepen, die kwam er pas toen de mens zondigde tegen zijn Schepper. Vervolgens zien wij dat God een plan heeft om de mens te redden van het oordeel van de dood. Dat deed Hij door zijn Zoon te sturen, die plaatsvervangend voor de zondaar stierf. De dood was en is een vijand. Daarom kwam de Christus om de dood te overwinnen.

Handelingen 2:24
God evenwel heeft Hem opgewekt, want Hij verbrak de weeën van de dood, naardien het niet mogelijk was, dat Hij door hem werd vastgehouden.

Jezus dood bewerkstelligde onder andere vergeving van zonden en verzoening van de zondaar met God. Door de vergeving van zonden deed Hij de zondeval teniet en daarmede de dood. De gelovigen zullen dus aan het eind van dit bestel opgewekt worden uit de dood en onsterfelijkheid aandoen.
De Bijbel zegt dit over het sterven:

Hebreeën 9:27
En zoals het de mensen beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het oordeel,

God heeft het oordeel gegeven aan zijn Zoon (Handelingen 17:31) en niet aan een wet van oorzaak en gevolg.

Soort boek     Paperback, 60 pagina's
ISBN-13     9789491026942
Prijs € 10,95

Bestel het boek Reïncarnatie en Karma

Het godsbeeld van de antroposofie

Eigenlijk is er geen sprake van een godsbeeld…
Rudolf Steiner, de grondlegger van de antroposofie, heeft het niet of nauwelijks over God, maar wel spreekt hij uitvoerig over de hiërarchieën (engelen) en over zijn visie op de geestelijke wereld.
Is antroposofie een christelijke of een occulte stroming?hetgodsbeeldvande antroposofie

De volgende onderwerpen komen aan de orde:
• De Christus-vraag
• Geestes-wetenschap
• Reïncarnatie
• Karma
• Evolutie en rassenleer
• Jezus Christus
• De geestelijke wereld, zoals de Bijbel die schetst
• Engelen en demonen
• Het plan van God
De vraag of antroposofie een christelijke of occulte stroming is, wordt in dit boek beantwoord.

Soort boek     Paperback, 75 pagina's
ISBN-13     9789491026911
Prijs € 12,00

Bestel dit boek

Wat heeft de Reformatie ons gebracht?

In dit boek gaat het niet om de geschiedenis van de Reformatie en welke kerken het heeft voortgebracht, maar over welke leringen en dogma’s deze omwenteling heeft WHDROGteweeggebracht. De splitsing van de Rooms-katholieke Kerk is eigenlijk begonnen met Maarten Luther (1483 – 1546), die zijn 95 stelling op de kapeldeur te Wittenberg aanbracht. Het was een aanklacht tegen de afl aat van de RKK.
Luther heeft veel teweeggebracht; door hem werd het geloof in de genade van God ter behoudenis weer op de kaart gezet. Toch heeft Calvijn (1509 – 1564) veel meer invloed uitgeoefend.
De Synode van Dordrecht (1618 – 1619) die de Dordtse Leerregels heeft samengesteld heeft grote invloed uitgeoefend op de gereformeerde kerken.
In dit boek worden de volgende begrippen behandeld:
Gods wil – Gods besluit – Uitverkiezing en verwerping – Verbondsleer – Werkverbond – Genadeverbond – Verlossingsverbond – Erfzonde – Kinderbesprenkeling – Uitverkorenen –Supralapsarisme – Infralapsarisme – De wil van de mens.

Tot slot worden de Dordtse Leerregels van commentaar voorzien.

Soort boek     Paperback, 175 pagina's
ISBN-13     9789491026904
Prijs € 15,95
Bestel het boek Wat heeft de Reformatie ons gebracht?

De visie van gereformeerde theologen op de Bijbel

“De visie van gereformeerde theologen op de Bijbel” is een commentaar op het boek “Ongemakkelijke teksten van Paulus” van Rob van Houwelingen & Reinier Sonneveld (redactie) en co-auteurs, DVVGTODBallen theologen. In “Ongemakkelijke teksten van Paulus” worden 75 teksten behandeld. Er zitten teksten bij die moeilijk genoemd kunnen worden en enige uitleg noodzakelijk maken, maar daar zijn toch theologen voor om die teksten uit te leggen en het volk des Heren te onderwijzen en te bemoedigen?

Menigmaal maakt de exegese de teksten ongemakkelijk, terwijl de teksten dat geenszins zijn. Het is te begrijpen, dat, indien de auteur de tekst niet als “fijn” ervaart, zijn uitleg van de tekst zijn beleving zal reflecteren. Dit kan betekenen dat de auteur het niet eens is met Gods Woord, dat homoseksualiteit een gruwel noemt, of niet aanneemt dat God genadig en goed is, maar vindt dat Hij kwaadaardig is of het niet eens is met het feit dat het Oude Sinaï Verbond (het eerste verbond; Hebr. 9:1,15 en 18) niet meer bestaat (Jer. 31:32; Ef. 2:14-16; Gal. 3:13; Hebr. 8:6-13). Het is jammer – en dat is eufemistisch uitgedrukt – dat de auteurs, die leraren van het volk zijn, Gods Woord niet respecteren.

Gezien het bovenstaande, kan men zich afvragen waarom deze theologen de behoefte hebben om zoveel Bijbelverzen aan het volk te presenteren als ongemakkelijke teksten. Dit kan toch niet zijn omdat ze menen het volk des Heren hiermee te bemoedigen? Maar wat is dan de reden?
In “De visie van gereformeerde theologen op de Bijbel” worden alle 75 hoofdstukken becommentarieerd.

Soort boek     Paperback, 395 pagina's
ISBN-13     9789491026898
Prijs € 19,95
Bestel het boek De visie van gereformeerde theologen op de Bijbel

etien ©2018 Uitgeverij Wes Stonehens